Nog steeds heb ik mijn 'balletjes' (rode appeltjes) uit 1978; het jaar van mijn eerste, eigen boom.
Elk jaar daarna kwamen er wat nieuwe spulletjes bij. Bij de geboorte van mijn oudste dochter (enkele dagen voor kerst) kreeg ik een hangertje (een klein blankhouten kerststalletje) van mijn jongste broer cadeau. Mijn oudste broer bracht van verre reizen altijd voor elk van de 3 dochters een mooi boomhangertje mee en mijn creatieve moeder verraste de kids ook regelmatig rond kerst met een eigen gemaakt 'balletje'. Maar ook de meisjes zelf die iets voor de boom maakten.
Kostbare, kleine schatten voor mij.
Zo onstond een 'herinneringen-boom'. Nog steeds hou ik van deze boom. Sentiment?
Dit jaar wil ik echter eens iets anders. Iets in zilver, wit en grijstinten. Ik dacht aan een oude techniek met servetten en mod-potch. Die pot staat al jaren en is nog goed bruikbaar en nu bijna leeg ;) Er moet snel een nieuwe komen!
Deze goedkope balletjes (Action) zijn gepimpt met stukjes (alleen het bovenste laagje) mooie servetten en een kantje of iets wat ik uit een ouderwets gordijn heb geknipt. Verder wat accenten aangebracht met een perlen-pen in zwart en wit. De ballen zijn van glas. Maar ik heb het ook geprobeerd met plastic ballen. Piece of cake! Ook het kantje gewoon met mod-potch bewerkt. Het blijft goed plakken. Dus andere lijm is overbodig.
Groetjes, Angèle
16 opmerkingen:
Oef! Ik was even bang dat je je mooie oude ballen gepimpt had! Maar goedkope van de Action: geweldig. Lijkt me leuk om eens een jaar wat anders te doen, maar ik zou mijn oude ballen nooit daarvoor gebruiken.
groetjes,
WAt zijn ze moooooiii!!! Ik krijg bijna spijt dat wij nooit een boom in huis halen! (hihi, zal je manlief horen als hij dit wist....)
Neee... gelukkig niet die oude ballen gepimpt, maar de Actionballen en met welk resultaat!
PRACHTIG!!
Ik heb al jaren geen boom meer, we gaan weg met kerst. Maar al die Kerstspuletjes heb ik nog wel, dus wie weet... ooit.
Groetjes, Marjan
Dat zijn nog eens unieke kerstballen. Heel mooi gemaakt!
Oh, Angèle, wat heb je dat prachtig gedaan zeg!
Kan ik wat bij je bestellen??? ;-)
Groetjes Ellen
Ze zijn erg mooi geworden, mam! Ben benieuwd hoe jullie boom eruit zal zien met deze gepimpte ballen.
Maar van de rode kerstversiering met nostalgie blijf ik ook altijd houden.
Liefs Viv
ha Angele!
Ik was in eerste instantie ook bang dat je de oude nostalgische balletjes had gepimpt. Maar dat dus niet :) Deze zijn erg leuk geworden zeg! En ze zien er ook zo chic uit! Waar die modpodge al niet goed voor is :) Ook leuk met die kantjes en de parelpennen... tja wat kan ik er over zeggen, ze zijn geweldig! (en staan op mn verjaardagslijstje hihi) Wanneer ga je de boom optuigen? Succes ermee!! Maak er wat moois van,
Groetjes
Vera
Prachtig gedaan, Angele! Ze zien er echt super mooi uit!!
Maak je straks ook een foto voor ons als de boom staat??
Groetjes, Jenneke
Wat een mooie techniek, en het ziet er ook nog prachtig uit!
Hiep hiep hoera voor de action! En wat een mooie ballen zijn het geworden! Heb meteen zin om zelf de boom in huis te halen (even wachten tot sinterklaas)!
Liefs, Natalie
Ziet er prachtig uit je kerstballen.
Groetjes,Willy
Wat een leuk verhaal Angèle, en een GEWELDIG idee!! Ze zien er echt zo mooi uit! Fijn weekend!
These are so lovely!
Ik vind ze helemaal té gek!! Wat ben jij toch supercreatief!!! En wat heb je van deze simpele Action balletjes meesterwerkjes gemaakt!!
Petje af hoor!!
So dan wat een toppertjes zo kun je ze niet kopen heel erg leuk gedaan Angele.
Ge-wel-dig !!!
Wat een creativiteit !!!!
Een reactie posten