donderdag 2 februari 2012

Een middagje scrappen op de basisschool.

Een poosje geleden was mijn neefje van elf een zaterdag bij mij thuis. Hij had wel zin in een middagje 'scrappen'. Mijn oudste dochter Vivian ook. Dus vertrokken we samen richting hobbykamertje.


Carlo maakte 2 kaartjes en ging s'avonds enthousiast naar huis. Kort daarop kreeg ik van hem de vraag of ik niet op school in groep 7 en 8 (zijn klas) een scrapbook-les wilde verzorgen. Nou dat wilde ik wel! Vandaag was het zover en het werd een succes. Carlo en ik maakten  voor elk kind een  kit met golfkarton, papier, geponste sterren voor de jongens (hartjes voor de meisjes) en verder stempelafdrukjes, lintjes, tickets en meer. Negenentwintig stuks. De kids maakten allemaal een hanger met een pasfoto. En de meesten daarna nog een hip kaartje ;) Carlo maakte wat foto's. Dit is het resultaat:


Geloof me er zijn ware pronkstukjes gemaakt. Maar ik heb bewust gekozen om deze twee te laten zien waar (nog) geen foto op zit.

Carlo zelf had zijn hanger nog niet af. Hij was de enige. Hij is net zo'n scrap-slak als ik ben ;) Als het zover is zal ik 'm graag hier showen.

Groetjes, Angèle

16 opmerkingen:

Viv zei

Wat ziet dat er leuk uit en je was zo enthousiast over deze middag, echt een geweldige ervaring waar je met veel plezier op terug kunt kijken :)

Liefs Viv

Lianne Raateland-Steenvoorden zei

Onwijs leuk! Ik heb toevallig met mijn kids op school ook gescrapt.. En vorige week ook en volgende week ook nog, Projectje duurde toch iets langer;-) Gaaf he wat kids er mee kunnen..

Inge zei

Wat super leuk zeg dat je dit mocht doen!

Willy zei

Wat een leuke opdracht...echt iets wat je goed met kinderen kunt doen!!

Marjan zei

Wat LEUK!!! Sowieso dat je dit hebt gedaan, en als ik zie op de foto's wat er gemaakt is, de glunderende foto van je blog... En... Ik weet hoeveel werk het is om negenentwintig keer dingen te stansen...
Petje af, hoor!

Groetjes, Marjan

Ellen zei

Wat een leuk idee, Angele!
Ze zien er mooi uit hoor die scrapwerkjes...
Groetjes Ellen

MirjamC zei

wat leuk dat je een scraples opschool mocht geven! lijkt mij echt super leuk om samen met kinderen aan de slag te gaan!

enne...wat super dat je oma wordt!!! (van viv???) spannend hoor!

Cornelie zei

Wat een ongelooflijk werk voor jou, maar wat super leuk zeg!!!
Groetjes Cornelie

Petra Coolen zei

Hoe hip zo'n hanger!! Het verbaasd mij ook weer iedere keer dat jongens het scrappen zo leuk vinden. Op naar het volgende schoolproject ;)

Dora zei

Wat is die gaaf geworden, en dat lijkt me enorm leuk om te doen!

Vera zei

Jeetje wat leuk zeg zo'n middag!! En wat een mooie dingen hebben ze er van gemaakt, het was vast een klus om al die kitjes te verzamelen maar het resultaat mag er zeker zijn!!
Voor herhaling vatbaar??

Groetjes en een goed weekend,

Vera

Gerdine zei

Leuk! En zo blijkt ook maar weer dat jongens scrappen ook leuk kunnen vinden!

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Wat leuk dat de kinderen erom vroegen!! En wat geweldig dat jij op jouw beurt dat ook nog met plezier hebt gedaan. Die zullen een prachtmiddag hebben gehad.

Anoniem zei

Hoi Angele,
Het was een leuke dag
En het was ook een leuke opdracht

SUPER COOL!!!

Bedankt dat je wilde komen
En groetjes van Carlo

Vet gaaf

José zei

Wat ontzettend leuk zeg! Enig gemaakt!

anja curvers zei

Wat ontzettend leuk zeg echt een gewelidge ervaring om op terug te kijken en grappig scrap-slak een nieuw woord.