De allereerste les van Marit gaat over journaling. Opdracht was om voor een raam naar keuze te gaan zitten en op te schrijven wat je zag. Ik koos voor het prachtige uitzicht vanuit onze woonkamer. Maar het zou ook onze slaapkamer kunnen zijn. Of de keuken.
Ik heb twee frames uit een tijdschrift gescheurd en de binnenkant ervan met een verfroller bewerkt. Met blauw, wit en een beetje wit. De basis voor deze journaling.
Voor mij is deze manier van 'spelen' helemaal nieuw en eerlijk gezegd heb ik een beetje moeite met het loslaten van een bepaalde netheid ;)
We zijn met 19 enthousiaste deelnemers. En er zijn prachtige pagina's gemaakt!
Opdracht voor les twee was het gebruik van een mask op je pagina.
Ik heb er twee gebruikt: de vogel linksonder en delen van de takken. Ik gebruikte verf en spray-inkt op een pagina uit een tijdschrift. De bruine en groene vogels zijn geponst.
In de grote vogel en bepaalde takken heb ik namen van vogels geschreven die voorkomen in de streek waar ik woon.Ik hou van de natuur en geniet vooral van vogels. Dat wilde ik laten zien met deze pagina. Het gedeelte links beneden bevalt me. Maar delen van de boom minder en het lijkt of het gele gedeelte recht los staat van het geheel. En wat te doen met de 3 vogels die ik uitgeknipt heb? Ze bewerken met verf?
Ik zou graag nog een titel boven de grote vogel willen schrijven, maar misschien wordt dit toch wat veel van het goede. Wat denk je?
Op naar les drie en dat is spelen met gel-medium. En dat heb ik nog niet in huis. Zou het ook met mod-podge kunnen? Ik ga eens experimenteren!
Heb een fijne dag, Angèle
9 opmerkingen:
Leuk om te doen en ik zie heel andere stijlen zo, gaaf!
Nou ja zeg! Mijn mond valt hier open van verbazing.
Wat een kunstwerkjes. Het loslaten is je aardig gelukt ;)
Ik zou de "vogel pagina" zo laten.
Vind ´m prachtig.
neat project!
Ik heb er vandaag nog eens een paar keer naar gekeken Angele.. naar de vogels bedoel ik. Ik zou het zo laten! Hij wordt steeds mooier naarmate ik 'm vaker zie, niets meer aan doen volgens mij! En ik weet niet wat "mod-podge" is, maar ik laat me verassen! Ik ben benieuwd!
Ik vind je pagina helemaal GEWELDIG, gewoon laten zo..helemaal te gek!!
Echt leuk om je eens in een andere stijl bezig te zijn en om eerlijk te zijn bevalt me dit prima ;)
Hee Angèle, dat ziet er echt super leuk uit !
Angele, ik weet echt niet wat ik zie!!! Wat gaaf zeg! Ik had je journaling-pagina al gezien, vind ik prachtig, maar je vogel-pagina zie ik hier voor 't eerst en ik vind 'm waanzinnig mooi!!! Echt geweldig!!!
Niks meer aan doen!!
Goh, wat leuk om deze hele andere kant van je te zien!
Op naar les 3!
XXXJenneke
Oooh wat een leuke dingen zeg !! Eens iets heel anders ! Vind dit ook wel erg leuk :):), al ben ik ook altijd van de netheid.
Groetjes Berdien
Nou dat ziet er gaaf uit zeg! Alsof je er totaal geen moeite mee had hoor. Ik vind de vogelpagina erg mooi. Lekker zo laten!
Succes met de volgende opdrachten!
Een reactie posten